Kutadgu Bilig'den Seçme Beyitler

Resim
Öncelikle Kutadgu Bilig eserini okumayanlara  kesinlikle okumalarını öneriyorum. Eser beyitlerden oluştuğu için okunması çok kolay. Kitap okuyasınız gelmediği zamanlar için de birebir. Kitabın ismi  "Mutluluk Veren Bilgi" ye karşılık geliyor. Eseri okurken çoğu yerde bir kişisel gelişim kitabı okuyor gibi hissettiğimi de belirtmeden geçemeyeceğim. İslamiyet'e geçişin ilk örneği sayılan Kutadgu Bilig eserinden beğendiğim bazı beyitleri aşağıya bırakıyorum. BEYİTLER (Günümüz Türkçesi) Nice derlense dünya malı tükenip gider Yazılsa kalır söz, dünyayı gezer (114) Yukarıdaki satırda dünya malı ile söz arasında yapılmış bir karşılaştırma görüyoruz. Yusuf Has Hacib burada yazılı sözün ebediliğini karşılaştırma yaparak güçlendirmiştir. Bilgiyi büyük bil, anlayışı ulu Bu ikisi yüceltir seçkin kulu (152) Kutadgu Bilig eserinde bilgi ve anlayış  yüce tutulan iki büyük meziyettir ve bu iki meziyetin sağlanmasıyla insanın yüceliğe ulaşacağına vurgu yapılmıştır. Bilgi ve anlayış bugün

2020 KPSS Türkiye 28.si ile Röportaj

                                                KPSS' den   İlk Senede Derece Yapmak


Öncelikle kendinizden kısaca bahseder misiniz? Kimsiniz? Hangi Üniversiteden Mezunsunuz? Alanınız nedir?

Merhaba. Benim adım Umut Tetik. Manisalı bir Türkçe öğretmeniyim. Marmara Üniversitesi’ni 2016 yılında kazandım. 2020 yılında Marmara Üniversitesi’nden mezun oldum.


Kaç puan aldınız?

2020 yılında kendi alanımda 86 puan alarak Türkiye 28.si oldum.



Böyle bir sonuç bekliyor muydunuz? 

Evet bekliyordum. İlk  girişimde böyle bir sonuç aldım. Çünkü üniversite zamanlarımı çok verimli geçirdim. Derslerimin olduğu zamanlarda derslerimi iyi bir şekilde takip ederek alanımla ilgili bir sürü bilgi sahibi oldum. Üniversitedeki hocalarımdan hem bilgi hem de bu meslek açısından çok şey öğrendim diyebilirim. Okul haricinde de çeşitli kütüphanelerde zaman geçirdim bir sürü müzeyi ziyaret ettim bir dizi etkinliklere katıldım.

Bu sonucu KPSS’ye ilk girişte almak gerçekten büyük bir başarı tebrik ederiz. Hiç okul dersleri ile KPSS sınavını bir arada götürürken zorlandınız mı? 

Açıkçası şöyle söylemek isterim. Zorlandığım zamanlar tabii ki oldu ancak bu alanı sevdiğim için çalışırken zevk alıyordum. Öğretmenlik mesleği gerçekten dünyadaki en iyi mesleklerden biri bana göre. Yeni yeni nesiller yetiştireceksiniz ve Atatürk’ün de dediği gibi yeni nesil bizlerin eseri olacak.

Kendinize ben ilk senemde atanacağım gibi bir hedef koydunuz mu? Koyduysanız bu hayali başkalarıyla paylaştınız mı?

Evet, ben üçüncü sınıfta çalışmalara başladığım için böyle bir hedefim vardı ve zaten yakın arkadaşlarım bana sürekli sen kesin derece yapacaksın diye söyler dururlardı. Arkadaşlarım böyle diye diye ben de kendi kendime dedim derece yapacağım diye ve hedefimi gerçekleştirdim.

KPSS sınavına hazırlanırken en büyük motivasyon kaynağınız neydi?

En büyük motivasyon kaynağım benimle aynı anda KPSS’ye hazırlanan en yakın arkadaşım Emre’ydi. Sürekli beni desteklerdi. Kütüphanede, evde beraber çalışırdık. O da benim gibi güzel bir sonuç aldı. İyi bir sonuç almak istiyorsanız mutlaka bir yol arkadaşınız olsun derim.

Sınav sürecinizde en büyük destekçiniz kimdi? Sınav sürecinde size yapamayacağınızı söyleyenler oldu mu? Olduysa onlara karşı tutumunuz ne oldu?

En büyük destekçim ailemdi. Hem maddi hem de manevi anlamda hep yanımdaydılar. Yapamayacağımı söyleyen olmadı ancak sosyal medyada öğretmenler atanamıyor öğretmenlik okumayın gibi sözler benim moralimi bozar dururdu. Ben de bunu aşmak için elimden geleni yaptım.

Denemelerde yaptığınız netler ile sınavda yaptığınız netler birbirine yakın mıydı?

Denemelere ilk başladığım zamanlar netlerim çok düşüktü ancak zamanla çalışa çalışa netlerimi artırdım ve sınavda da son denemelerime yakın netlerim çıktı.

Hiç başaramayacağım hissine kapıldınız mı?

Açıkçası ilk başlarda konularınızı bitirdiğinizi sanıp deneme çözüyorsunuz ancak netler düşük geliyor ve moraliniz bozuluyor, bu zamanlarda böyle düşüncelerim oldu ama geçiciydi.

Sadece KPSS’ye yönelik mi çalıştınız? Bu dönemde hazırlandığınız veya girdiğiniz başka sınavlar oldu mu?

Bu dönemde okul ortalamamı yüksek tuttum ve KPSS odaklı bir çalışma gerçekleştirdim.

Üniversite hayatınızda nasıl bir öğrenciydiniz?

Üniversitede ilk üç sene sosyal bir öğrenciydim. Arkadaşlarımla güzel zamanlar geçirir, çeşitli etkinlikler gerçekleştirirdim. Aynı zamanlarda okul derslerime de iyi çalışırdım. Kütüphanede sabahladığım o güzel üniversite zamanlarım da oldu. Son sene asosyal biri oldum. Yanımda sadece en yakın arkadaşlarım vardı ve artık tam sınav odaklı gitmeye başlamıştım.

Son senenizi uzaktan okudunuz. Uzaktan eğitim hakkında ne düşünüyorsunuz? Yararları ve zararları sizce neler?

2020 yılında esefle tüm dünyayı etkileyen salgın ortaya çıktı ve eğitim uzaktan oldu. Sağlık açısından iyi oldu ancak son yıl öğretmenlik uygulaması(staj) dersimi yakından birebir yapamadığım için üzgündüm.

Sınava hazırlanırken kazandığınız ânı hayal ettiğiniz oldu mu?

Evet, hayal kurmak çok iyidir bazen. Atanmışsınız ve öğrencileriniz size koşarak sarılıyor o an dünyanın en mutlu insanlarından biri oluyorsunuz. Bunun hayali çok güzel.

Sonuçlar açıklandığında ilk haberi kime verdiniz? Nasıl bir tepki aldınız?

Sonuçlar açıklandığında evdeydim ve karşımda ilk annem vardı ona sarılarak bu güzel haberi verdim ve o da benden daha fazla mutlu ve gururlu olmuştu.

Herkesin en çok merak edeceği fasıla gelelim. Çalışmaya ne zaman ve nasıl başladınız? Günde kaç saat çalıştınız?

Çalışamaya üniversite üçüncü sınıfta derslerimi aynı anda götürürken başladım. Eğitim bilimleri ile başladım ve daha sonra alan derslerime iyice odaklandım. İlk zamanlar günde üç dört saat çalışırken zamanla bu yedi sekiz saate kadar çıktı. Günün en verimli saatleri sabah saatleriydi. Bunun için sabahın erken saatlerini de tercih etmeye özen gösterdim.

Kişiliğiniz ve alanınızın arasında nasıl bir bağ kurarsınız? Öğretmenlik çocukluk hayaliniz miydi? Öğretmenlik dışında başka bir meslek seçecek olsanız bu meslek hangi meslek olurdu?

Evet Ebrar Hanım. Öğretmenlik çoktandır istediğim bir meslekti. Üniversiteyi kazanarak bu hedefe bir adım daha yaklaşmıştım. Daha sonra kendimi geliştirerek daha da iyi oldum. Öğretmenlik dışında seçeceğim bir meslek olsaydı bu avukat ya da hakimlik mesleği olurdu. Asıl amacım öğretmenlik ama bu iki mesleği sözel becerilerime dayanarak söyledim.

Keşke şunu da yapsaydım dediğiniz ya da keşke şunu da yapmasaydım dediğiniz bir şey oldu mu?

Keşke şunu yapsaydım dediğim çok şey olmadı. Ama keşke şöyle olsaydı dediğim çok şey oldu. Örneğin salgın olmasaydı daha da güzel bir dönem geçirseydik gibi. Bazen süreci siz kontrol edemiyorsunuz ne yazık ki. Ancak keşke söyle yapmasaydım dediğim şey konulara çok dalmamam gerektiğiydi aşırı bilgi yüklemesi yapmıştım. Sonraları bol soru çözme yöntemine geçerek bu pişmanlığımı da gidermiş oldum.

KPSS sınavına hazırlananlara yapacağınız en önemli tavsiye ne olur?

Bu sınava hazırlanan meslektaşlarım ya da diğer arkadaşlarım mutlaka bu sürece inanarak başlayın. Ben bunu yapacağım, üstesinden geleceğim deyin. Az konu çalışarak bol soru ve denemeyle bu süreci ilerletin derim. En etkili yöntem de bana göre bir yanlış defteri tutarak buraya yanlışlarımı yazmaktı.

Nasıl çalıştınız? Yazarak mı? Okuyarak mı? Dinleyerek mi?

Güzel soru... Her yöntemi kullandım aslında. Youtube’dan videolar dinledim, kısa notlar aldım ve kaynak kitaplardan da okumalar yaptım.

Dershaneye gittiniz mi ya da herhangi bir destek aldınız mı?

Dershaneye gitme düşüncem olmuştu ancak daha sonra sadece alan sınavım için bir uzaktan eğitim kurumundan canlı uzaktan eğitim aldım ve bana bu süreçte çok faydası oldu. Bu süreçte yapılması gereken en önemli şeylerden biri de çıkmış soruları mutlaka çözmekti. 

KPSS’ye hazırlanırken Youtube’dan herhangi bir kanal takip ettiniz mi? Takip ettiyseniz hangi kanalları takip ettiniz?

Evet. Eğitim bilimleri ve genel kültür sınavları için Benim Hocam kanalını takip ettim. Oradan videolar izledim. Ayrıca eğitim bilimleri için Metin Şar hocanın kanalı da çok güzeldi.

Sınava yakın zamanlarda neler yaptınız?

Sınav yaklaştıkça çalışma saatlerimi artırdım ve bol bol deneme çözdüm, yanlışlarımı ve çıkma ihtimali olan bilgileri deneme analiz defterime not aldım.

Atanma sürecini beklerken neler yapıyorsunuz? Bir kurumda çalışıyor musunuz?

Atamalarımız salgından dolayı Eylül ayına kaldı bu yıl. Mülakatlarımız da Mayıs ayında yapılacak. Mülakatlar için bilgilerimi taze tutmaya çalışıyorum. Bir kitabevinde çalışıyorum ve aynı zamanda da bir uzaktan eğitim kurumuna sorular yazıyorum.

Nasıl bir öğretmen olmayı hayal ediyorsunuz?

Ülkenin eğitim seviyesine faydalı olacak idealist bir öğretmen olmayı planlıyorum. Hiç durmamak, sonuna kadar çalışmak, yeni yeni bilgiler öğrenip bunları öğrencilerimle paylaşmak onlara ve ülkeme umut ışığı olmak istiyorum.

TEŞEKKÜR EDERİM.

Vakit ayırdığınız ve deneyimlerinizi bizlerle paylaştığınız için biz teşekkür ederiz. 

Bu röportajın tüm atanmak isteyenlere umut ışığı olması dileğiyle...

Röportaj: @kitapruznamesi


 

 

Yorumlar

  1. Bu röportajı bizimle buluşturduğunuz için teşekkürler. Umut arkadaşımızı da tebrik ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kutadgu Bilig'den Seçme Beyitler

Tanpınar'ın Evin Sahibi Hikâyesinin İlginç Kaynağı Kerkük Hatıraları